|
Makete :tako ali drugače za začetnike in malo boljše
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
AERO
Pridružen/-a: 06.06. 2008, 17:11 Prispevkov: 181 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: 16 Avg 2008 08:39 Naslov sporočila: Datsun 240Z (73') |
|
|
Na moji delovni mizi se trenutno nahaja nova plastična maketa avtomobila, tokrat oldtimerja Datsuna 240Z iz leta 1973. Tisti, ki ste aktivni tudi na kakem drugem forumu, boste videli, da jo tam gradim v okviru Nissan duo-builda (dvojne gradnje) še z enim Postojnskim maketarjem, ki ga pa ni na tem forumu.
No, vedno preden se lotim posamezne makete, poskušam avto čimbolj naštudirat, kar pomeni, da se dam nekaj krat po kaki dve uri na internet. V tem času iščem vse potrebno slikovno gradivo, pogosto posežem tudi po Users Manualu (navodila za uporabo), kjer so skice avta v notranjosti, motorju (ožičenje)... Skratka maketo kot tudi dotičen avto si najprej ogledam in ju primerjam ter si nekako zadam nalogo, da kit čim bolj približam originalu. Seveda pa bi z več potrebščinami končni rezultat prav gotovo bil boljši.
Kakorkoli, maketa ne bo čisti oldtimer, pač pa malo predelan, saj bodo na njej poleg športnih (watanabe 17'') felten še drug športni odbijač in končni spojler ter stranske obrobe za blatnike.
_____________
Pa začnimo z že narejenim:
Taka je bila karoserija avta pred mojim kirurškim posegom
In pod vplivom mojega najljubšega orodja
Ko sem popolnoma izrezal motorni pokrov in sprednji grill, sem dodal notranje panele
Kot ste opazili, je pokrov iz treh delov. Ob straneh ima namreč dve manjši loputici, levo za dostop do akumulatorja, desno pa za neke posodice
Še en testfit pokrova
O stenah v motornem predelu in o firewallu nikakšne sledi
Kar pa je že v fazi dodelave. V naslednjih dneh bo šasija dokončana
Pa še poseg na motorju samem. Veternica tako kot je pač ne sme biti. Iz varnostnih razlogov Laughing sem naredil pokrov, ki pa bo spredaj dobil še mrežico za boljšo cirkulacijo zraka
takšen pa bi moral biti na koncu
_________________
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
AERO
Pridružen/-a: 06.06. 2008, 17:11 Prispevkov: 181 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: 16 Avg 2008 08:47 Naslov sporočila: |
|
|
No, spet en update z moje strani. Vse skupaj nič, ampak tale nič vzame kar nekaj ur (bog ne daj, da bi jih štel):
Pa začnimo s konca. Izrezal sem potrebne dele za izpu in jih zlepil, nato pa spoje še pokital ter zbrusil. Ta avto res omogoča več izvedb, tako sta na voljo tudi dva izpušna lonca in izpušni cevi (to, čisto na koncu). Odločil sem se za standardni izpušni lonec (ta drugi je preveč rižotast) in mu dodal pridih eksplozivnosti z izbiro zaključnega dela. Pa naj kdo reče da to ni ubijalsko
Prav verjetno bom dodal en dodaten intercoler, ki ga je bilo potrebno izdelati po meri. Na srečo je še v povojih in bo zahteval še nekaj ur, bistvo pa je že vidno. Ker mi je pri F40 ostalo kar nekaj PE delov, sem se odločil da fotojedkane dele iz motorja uporabim pri tem hladilniku. Na koncu naj bi izgledalo tako:
Nato sem izdelal še tisti del, kamor gredo kabli iz motorja. Temen del je slabše izostren, luknje pa so lepo nacentrirane:
Kot sem že omenil, se samogradnji motornega prostora ne vidi konca. Ampak počasi napredujem. Sedaj je v izdelavi zavorni sistem:
Najprej iz koščka epoxija izrežemo oziroma zbrusimo štirioglato posodico, robove zaobimo, prav tako vrh
Izdelamo še valjasto posodico in ji podarimo pokrov
Produkta združimo v celoto in tako nastane prednji del zavornega sistema, ki pa bo še ožičen:
Tu je še zadnji ''boben'' izdelan iz štirih krožnih delov 0,75mm debelega polistirena, ki so bili združeni, na robovih pokirani. Spredaj je izrezan še tak poseben vzorček, da je stvar nekoliko bolj avtentična.
Vse to sem pred slikanjem provizoriš dal skupaj, brez vsakršnega lepljenja. Dele povezuje žila žice:
Zadosti zaenkrat. Upam, da vam je bil ta ''How it's made'' všeč in da se niste preveč dolgo zamotili pri moji temi. Čas je vendarle denar.
LP! _________________
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
PetiPrekomorc Administrator foruma
Pridružen/-a: 23.05. 2007, 00:47 Prispevkov: 3124 Kraj: Celje
|
Objavljeno: 16 Avg 2008 09:46 Naslov sporočila: ;) |
|
|
Dober si , da se takole spustiš v rezanje karoserije, men še na misel ne pride. Rezal si z olfa nožem, pa so ti uspeli tako ravni rezi. Si že to kdaj rezal z šnicl žagico-modelarsko žago?
Drugače so pa mi home made samogradnje pri srcu, bolj kot pa kupljene reči ali PE deli.
Se pa , da iz takega dela kar nekaj naučiti al pa dobiti ideje pri kakšni maketi.
Ti sao lepo naprej deli pa slike gor limi,bo kateremu še prav prišlo.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
|
dibko
Pridružen/-a: 09.04. 2008, 02:02 Prispevkov: 974 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: 16 Avg 2008 10:20 Naslov sporočila: |
|
|
Majstore, to lahko samo ! Vse pohvale in seveda, spremljam kako se stvar razvija naprej. Nalepke delaš sam ali uporabljaš dobljene? _________________ LP, Renato |
|
Nazaj na vrh |
|
|
IBANEZ 15
Pridružen/-a: 23.06. 2008, 13:04 Prispevkov: 212 Kraj: Zabukovica
|
Objavljeno: 16 Avg 2008 10:38 Naslov sporočila: |
|
|
Bravo ! Teb bi se še človek skor operirat pustu. Ko so me operiral nisem mel tak ravnega reza. _________________ LP Zlatko |
|
Nazaj na vrh |
|
|
bugy
Pridružen/-a: 28.01. 2008, 19:25 Prispevkov: 1009 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: 17 Avg 2008 18:22 Naslov sporočila: |
|
|
AERO sem prav vesel, da si tudi tukaj začel objavljati svoje umetnine. Kaj naj rečem glede Datsuna ki ga delaš je to , da ga dela eden velik norec finomehanik |
|
Nazaj na vrh |
|
|
AERO
Pridružen/-a: 06.06. 2008, 17:11 Prispevkov: 181 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: 18 Avg 2008 20:25 Naslov sporočila: |
|
|
Hvala fantje za spodbudne komentarje! Malo dodatne motivacije ne škodi
Peti: Ne, maketarske žagice sicer še nisem uporabljal tako da nevem kako se obnese, vem pa to, da vsaka žagica dobesedno trže tako plastiko, tako da rezultat ne more biti dober. Sploh pa kot večjo pomanjkljivost tega kita vidim togo plastiko, ki je zelo krhka in se rada lomi. V tem primeru bi z žagico pogorel na celi črti, tudi rez bi bil kriv. Z olfo pa najprej potegnem nekaj poskusnih rund, da utor poglobim, nato pa začnem zares rezati, zato je rez tako raven. Na koncu je potrebno le še malo pobrusiti.
dibko: V glavnem uporabljam že priložene nalepke, vsaj pri temu kitu jih je kar veliko na izbiro. Drugače pa sam velikokrat natisnem svojo registrsko tablico. Za avtomobilske logote obstaja še ena boljša varjanta in sicer tako imenovane 3D nalepke (so reliefne in mehke na otip). Za razne avtomobilske napise (npr. Ferrari) pa v tujih spletnih trgovinah poiščem embleme (spet zaradi reliefa), da je avto čim bolj avtentičen...
__________________________
To je moj tretji update, malo po malo, pa bo!
Še vedno se nahajam v motornem prostoru in se še nekaj časa bom. Tu treniram svoje nove sposobnosti samogradnje. Če mi uspeva, boste presodili sami. A začnemo počasi?
No, pa dajmo...
Če gremo od velikih sprememb k manjšim, bi lahko šli v takem vrstnem redu:
Že nekaj časa imam v osnovi narejen firewall in vse stene, ki spadajo k motornem prostoru. Po sredini pride še ena stena, ki jo imam že izdelano, pa jo bom drugič objavil.
Dodal bom tudi baterijo, ki je trenutno na kakih 90%. Prav posebej kičasta ne bo, ker se mi res ne da izgubljati časa. Ji bom pa na koncu podaril še kako nalepko, da bo lepša
Nato preidimo k referenčni sliki...
Trenutno sta izdelani obe obkroženi posodici, ki sem jih dal v primer samo zaradi lepše fotke. Drugače pa se bom z njimi še malce poigral
Z zeleno je obkrožena posodica, ki jo bom kasneje povezal z notranjim intercolerjem. Poskušal sem se ji približati:
Z rdečo pa je obkrožena druga posodica. Komaj čakam, da jo ožičim, hehe
In pa še ena referenčna slika, ki kaže del od zavornega sistema:
Obkroženi del je dokaj majhen, zato sem ga malce poenostavil
Na koncu pa še najmanjši delčki in sicer distributorčke:
dvakrat za tri žičke in enkrat za šest žic:
Hvala za ogled, LP! _________________
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
PetiPrekomorc Administrator foruma
Pridružen/-a: 23.05. 2007, 00:47 Prispevkov: 3124 Kraj: Celje
|
Objavljeno: 18 Avg 2008 20:38 Naslov sporočila: ;) |
|
|
Toti distributorčki so pa res za pohvalit, bom probal tudi sam. pa še kakšne posodice se bomo lotli-seveda , ko bom imel v delu avto.
Dobro ti gre od rok,pohvalno.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
|
dibko
Pridružen/-a: 09.04. 2008, 02:02 Prispevkov: 974 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: 18 Avg 2008 22:47 Naslov sporočila: |
|
|
Hvala na odgovoru. Oprosti besedam, ampak ti nisi normalen! Res! Vsaka ti čast, da delaš takšne stvari. Jaz bi že popenil poleg, nimam te žilice. Vsi pač nismo za vse.
Vsekakor bo tole !
Preseneti nas kmalu! _________________ LP, Renato |
|
Nazaj na vrh |
|
|
AERO
Pridružen/-a: 06.06. 2008, 17:11 Prispevkov: 181 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: 19 Avg 2008 22:31 Naslov sporočila: |
|
|
Še en produkt made by my hands. Star grill je bil kar vlit, zato sem moral narediti svojega. Najprej je bilo potrebno izrezati štiri identične letvice, seveda pod tapravim kotom. Nato sem določil kje bodo luknje za nosilno žico ter v vseh štirih letvicah zavrtal luknje.
Ko je bilo to narejeno sem vse polistirenčke potisnil skupaj na žice in jih za en teden pustil počivati, da je zadeva dobila približno obliko. Preden sem danes zvečer dokončal grill sem vse skupaj še pobrusil in nato uporabil naslednji patent:
Vzamemo žico fi 1mm in jo slečemo iz ovoja. Na konec štirih žil nataknemo kape (seveda ne brez sekundnega lepila):
Dodamo letvico in stvar ponavljamo dokler ne dobimo potrebne globine grilla:
Jaz imam tako ali tako minimalen grill, tako da sem uporabil le štiri letvice. Rezultat je bil naslednji:
Z malo popravljanja bo zadeva izgledala bolj fletno!
LP! AERO _________________
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
PetiPrekomorc Administrator foruma
Pridružen/-a: 23.05. 2007, 00:47 Prispevkov: 3124 Kraj: Celje
|
Objavljeno: 19 Avg 2008 22:36 Naslov sporočila: :) |
|
|
Grill-misliš to na zračnike na sprednjem delu avta, pri hladilniku?
Dobro si to napravil, pohvalno.Bo pa zanimivo spremljati tvojo samogradnjo do konca.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
|
dibko
Pridružen/-a: 09.04. 2008, 02:02 Prispevkov: 974 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: 19 Avg 2008 22:55 Naslov sporočila: |
|
|
Še naj sploh kaj pišem? _________________ LP, Renato |
|
Nazaj na vrh |
|
|
AERO
Pridružen/-a: 06.06. 2008, 17:11 Prispevkov: 181 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: 26 Avg 2008 17:28 Naslov sporočila: |
|
|
Lepo, da je (in bo) tema spremljana. Me veseli!
Peti: Ja, to so tisti prvi zračniki, vhodniki, za njimi pa stoji seveda hladilnik.
Dibko: Po želji, nisem izbirčen.
Sedaj pa preidimo k temi današnje objave...
V kolikor poznate ta avto, ali ste ga spoznali na kaki referenčni sliki, veste, da v motornem prostoru manjka ena ''vmesna stena'' (no, firewall ravno ni ). Seveda mimo nje nisem mogel iti, tako da se je kmalu znašla na seznamu wanted in sedaj je narejena:
Na vrh nje pride nekakšna letvica za počez, ki se ob koncih razveja, med krakoma pa je rahla vrzel (krivina). Tega ravno na tej sliki ni videti, je pa v živo več kot očitna, tako kot pri originalu skratka:
No, za tiste, ki še zdaj neveste o čem jaz, vam ene test fit slike:
(In ja, ta prečna letvica je pod kotom (kot havba glede na podvozje)
....
Poglejte si sedaj še to
.....
nič narobe???
za en drek skratka, hehe. To pa že ni za na raven DP-ja.
Skratka pridobiti si je potrebno tapravi material in veselo na delo:
Nato naredimo še ''šajbice'' (kot nekakšne podložke) iz polistirena, da bo vzmet stabilna... aja, feder je zvit iz lakirane žice, vse je samo provizoriš, ker moram najprej ugotoviti mere fedra, medenine in jekla...
Za konec pa še malce optimistična napoved za barvo karoserije. Od tunerja sem odkupil eno barvo za airbrush s perla lakom:
Na prvi pogled se sicer zdi kar v redu, ampak mogoče jo bom malce potemnil. Odvisno od volje tisti dan.
LP! AERO _________________
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
PetiPrekomorc Administrator foruma
Pridružen/-a: 23.05. 2007, 00:47 Prispevkov: 3124 Kraj: Celje
|
Objavljeno: 26 Avg 2008 18:01 Naslov sporočila: ;) |
|
|
Dobro ti gre od rok finomehanik
Pa še presizen si +/-0.001 pri blažicu-to sem že videl na enem linku za predelavo vozil, kako se dela. Tebi gre dobro od rok.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
|
AERO
Pridružen/-a: 06.06. 2008, 17:11 Prispevkov: 181 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: 28 Avg 2008 20:51 Naslov sporočila: |
|
|
Ok, sam nadaljujem temo.
Spet malce samogradnje, kot da je ne bi bilo dovolj. Kaj je tokrat nastajalo v moji delavnici si oglejte spodaj:
Delal sem po tej referenci:
Tukaj je rezultat:
Nato na drugi strani:
Na kit sem prilepil blatnike in spodnje reže zafilal s kitom, jutri me čaka še gornji spoj. Za preizskus sem montiral še spojler. Že sedaj izgleda vse bolj športen.
Dodal sem še ključavnico na portapak:
Danes nisem ravno razpoložen za pisanje komentarjev... Upam, da ste iz slik razbrali dovolj. _________________
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
dibko
Pridružen/-a: 09.04. 2008, 02:02 Prispevkov: 974 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: 29 Avg 2008 00:25 Naslov sporočila: |
|
|
Ala ti vera, tile majhni delci so zakon! _________________ LP, Renato |
|
Nazaj na vrh |
|
|
bugy
Pridružen/-a: 28.01. 2008, 19:25 Prispevkov: 1009 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: 29 Avg 2008 18:51 Naslov sporočila: |
|
|
Pohvalno, da se spuščaš v tako male detalje. Čestitam. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
PetiPrekomorc Administrator foruma
Pridružen/-a: 23.05. 2007, 00:47 Prispevkov: 3124 Kraj: Celje
|
Objavljeno: 29 Avg 2008 23:29 Naslov sporočila: ;) |
|
|
Če mi Bog , da , da dobim kje kakega Fičota, ti ga pripeljem v predelavo. Mislim na 1:1
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
|
AERO
Pridružen/-a: 06.06. 2008, 17:11 Prispevkov: 181 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: 01 Sep 2008 20:00 Naslov sporočila: |
|
|
Hvala, hvala , sem prevzet
Peti, mene bi tudi mikala kakšna predelava oldtimerja, sploh takega, kot je maketa.
Da bi si oddahnil od dela v motornem prostoru, sem presedlal na notranjost. Sprva sem razmišljal, da bi jo pihnil v originalne barve, vendar bi bilo vse preveč monotono. Škoda mi je makete, da bo nezanimiva za vpogled v notranjost. Oz. podomače, stvar je treba zakomplicirati.
Sprobal sem novo barvo, ki sem jo nameraval, z malenkostnimi prijemi, uporabiti tudi za zunanjost. Tako sem notranjost dal v ''two - tone''.
Nato sem naredil sistem za zaklepanje vrat (ups, sem ga pozabil obkrožit)
Tudi notranji del vrat je oblazinjen v dveh barvah (sedaj se vidi položaj kljukice za zaklep)
Volan pa sem pustil v prvotnih barvah
Ok, če mi kdo ugotovi katero barvo sem uporabil za notranji del obroča, ima pijačo v dobrem. Gre za MM. Kakšen hint pa drugič.
LP! _________________
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
dibko
Pridružen/-a: 09.04. 2008, 02:02 Prispevkov: 974 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: 01 Sep 2008 20:16 Naslov sporočila: |
|
|
_________________ LP, Renato |
|
Nazaj na vrh |
|
|
IBANEZ 15
Pridružen/-a: 23.06. 2008, 13:04 Prispevkov: 212 Kraj: Zabukovica
|
Objavljeno: 01 Sep 2008 20:42 Naslov sporočila: |
|
|
vsaka čast! _________________ LP Zlatko |
|
Nazaj na vrh |
|
|
AERO
Pridružen/-a: 06.06. 2008, 17:11 Prispevkov: 181 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: 01 Sep 2008 22:05 Naslov sporočila: |
|
|
No no, bodimo skromni
Še ena spy fotka, potem ko sem poprijel v roko čopič in uporavil črno in krom silver.
LP! _________________
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
PetiPrekomorc Administrator foruma
Pridružen/-a: 23.05. 2007, 00:47 Prispevkov: 3124 Kraj: Celje
|
Objavljeno: 01 Sep 2008 22:07 Naslov sporočila: :) |
|
|
Greva prvo k barvi, ker sem trenutno žejen prišel iz šihta
MM Flat Sea Blue 1748E
Drugače pa tale kljukica za zaklepanje je res dobcena, kaj pa ventilče boš tudi naredil
LP
2500 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
AERO
Pridružen/-a: 06.06. 2008, 17:11 Prispevkov: 181 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: 01 Sep 2008 22:17 Naslov sporočila: |
|
|
Peti, nop. Torej tisti temen del volana...
Barva je MM, vendar ni enamel, pač pa metalizer. Bo kaj lažje?
A ventilčiče pri kolesih? Če se mi bo dalo, oz. če ne bom pozabil. Dajte me še kaj spomnit, pa bom naredil, ker to gre kar hitro.
LP!
Edit: aja, kaj pa pomeni tistih 2500? _________________
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
PetiPrekomorc Administrator foruma
Pridružen/-a: 23.05. 2007, 00:47 Prispevkov: 3124 Kraj: Celje
|
Objavljeno: 01 Sep 2008 22:25 Naslov sporočila: ;) |
|
|
Kaj je ta metalizer??
Na ventilčke te bomo spomnili, brez skrbi
2500 pa si tu pa tam označim okroglo število postov na forumu.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|