|
Makete :tako ali drugače za začetnike in malo boljše
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
volkun58
Pridružen/-a: 14.08. 2016, 15:57 Prispevkov: 148 Kraj: Velenje
|
Objavljeno: 08 Nov 2020 22:57 Naslov sporočila: The Mary Fortune |
|
|
Leta 1994 sem po starih načrtih v reviji TIM izdelal kitolovko iz XIV. stoletja (upam, da se še prav spomnim - stoletja namreč). Načrt je bil le prerez ladje, torej dvodimenzionalna lesena barka, bolje rečeno silhueta. Barka mi je bila na pogled všeč, predvsem zato, ker nobenega plovila iz tistih časov še nisem izdelal. Ampak mi ploščata izvedba ni bila všeč in sem načrt predelal v tri dimenzionalno plovilo. V knjižnici sem poiskal knjige s shemami in načrti reber ter kobilic in cele lesarije iz tistih časov: takrat so vladale galeje, galeoni, kliperji, kanonade, fregate, itd.
Žal se tudi merila ne spomnim, je pa čez trup dolžina 175mm in s sprednjim pomožnim jamborom 218mm (le tega moram ponovno pritrditi na trup, saj se je z leti odlomil , kar je vidno tudi na slikah). Torej bi lahko bilo merilo približno 1/120.
Prva slika prikazuje podstavek z imenom in zastavo. Ime sem ročno napisal na list papirja in ga večkrat prelakiral z lakom za lase. Zastava je sestavljena iz dveh delov: bela osnova - papir in rdeč križ - papir. Skupaj sta zlepljena in večkrat lakirana z lakom za lase. Podstavek je lesen z dvema konkavnima rebroma, ki sta na podstavek prilepljena in privijačena in z utoroma za kobilico. Privezovalna "vrv" zastave je močna modelarska nit, ki jo je zelo težko strgati:
Izdelava:
1) izrez in oblikovanje kobilice iz 5mm vezane plošče
2) razrez in oblikovanje - brušenje jamborov in pomožnih prečk od 4,5mm do 2mm
3. izdelava reber iz 3mm balse
4. razrez veznih letev med rebri (smrekova letev 4x2mm)
5. razrez oplate reber (korito ladje), 1mm balsa
6. sestavljanje veznih letev in oplat ladje, ki sem jih dve uri namakal v banji z vodo, da se lepo omehčajo in jih enostavno zvijem, kot želim, ter začasno pritrdim z buckami ali risalnimi žebljički (dokler se razmočen les in lepilo ne posušijo). Zelo enostavno delo in brez nevarnosti, da bi les pokal ali se celo zlomil.
Če pa je les debelejši ga pa po potrebi tudi skuham v vreli vodi - in to je to!
7. jadra: so iz platna in v njih je všita posebno močan in debel sukanec (glej sliko)
8. izdelava palube iz 1mm balse
9. oblikovanje premca ladje z "obvezno glavo" (fortuno), ki je prinašala srečo na plovbi po visokem morju
10. barvanje: seveda ročno in s tistim, kar je bilo na voljo - doma . . .
Nazadnje urejal/a volkun58 08 Nov 2020 23:24; skupaj popravljeno 4 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
volkun58
Pridružen/-a: 14.08. 2016, 15:57 Prispevkov: 148 Kraj: Velenje
|
Objavljeno: 08 Nov 2020 23:18 Naslov sporočila: |
|
|
Skratka vse, kar je na ladji in v njej, je ročna izdelava. Kobilica je seveda "šniclana" in v njo sem napravil utore za vse tri jambore. To pomeni, da segajo od kobilice, pa vse do svojega vrha nad palubo v enem kosu . Na naslednji sliki je bočni pogled na ladjo in odlomljen premčev jambor. ponovno ga bom pritrdil s pomočjo lesenega sidra, ki bo segal v en in drug del jambora.
Opazovalčeva košara pod vrhom glavnega jambora je sestavljena iz 12 balzovih letvic, ki so med sabo zlepljene v krožno obliko. Tudi dno košare je iz balse.
Zadnja, krmna paluba je zelo visoka, da ima krmar med plovbo čim boljši pregled na vse strani. do nje vodijo na obeh straneh glavne palube tudi stopnice (balsa). Za to sliko sem začasno namestil sprednji pomožni jambor, da je videti, kako bo zgledala ladja, ko bo končana:
Vrvi visijo z jader, ker so pač vanje všite in jih bom odrezal, ko bodo pritrjene, torej zvezane - ne zlepljene! Vrvi so zvezane tudi na vseh ostalih delih.
Krmilo je poglavje zase, saj sem ga izdelal posebej. Material je 5mm vezana plošča in skozenj gre letev (B), ki ponazarja krmilni drog, na katerega so ovite - privezane krmilne vrvi (C). Krmilo je na trup ladje pritrjeno z bakrenimi listi (glej krožec z oznako A). Krmilo torej ni prilepljeno na trup ladje.
Čaka me še nekaj dela, kot že rečeno: popravilo jambora na premcu, pritrditev vseh vrvi, namestitev sidra in mogoče še vrvne lestve ob jamborih. Ladje ne bom nič olepševal ali staral, saj pred 26 leti ta tehnika ni bila množično v uporabi pri nas. naj bo kot je - izvirno.
S tem delom zapolnim čas, ko čakam na barve za PVC modele .
lp
Nazadnje urejal/a volkun58 09 Nov 2020 11:39; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
izman
Pridružen/-a: 27.08. 2009, 19:25 Prispevkov: 319 Kraj: Bled
|
Objavljeno: 09 Nov 2020 10:04 Naslov sporočila: |
|
|
Super ladja . Te stare ladje so meni fascinantne že od nekdaj. Malo me spominja na Columbovo ladjo Santa Maria |
|
Nazaj na vrh |
|
|
PetiPrekomorc Administrator foruma
Pridružen/-a: 23.05. 2007, 00:47 Prispevkov: 3124 Kraj: Celje
|
Objavljeno: 09 Nov 2020 10:57 Naslov sporočila: :) |
|
|
Lepo narejena. Tudi meni so všeč lesene ladje, ampak ni časa za njo.
Drugače pa tudi mene spominja na Columbovo ladjo Santa Maria.
lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|