|
Makete :tako ali drugače za začetnike in malo boljše
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
AERO
Pridružen/-a: 06.06. 2008, 17:11 Prispevkov: 181 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: 07 Mar 2009 23:49 Naslov sporočila: Ferrari Pininfarina P4/5 by AERO |
|
|
Najprej en lep pozdrav vsem, ki spremljate tale odsek foruma. Vzemite si 5 minut svojega dragocenega časa za ogled in uživajte.
Odpiram novo temo makete, ki jo sicer bolj kot ne ''pasivno'' delam že skoraj eno leto. Namreč od prve objave na drugem forumu bo 10. marca minilo eno leto. Vem, medtem sem se pretežno posvečal drugim projektom, pa tudi v krizi sem bil malo glede motivacije v zvezi s to maketo. Kakorkoli, prav nič vam ne zamerim, če tega avta do sedaj še niste videli, ali pa ga sploh ne poznate. Gre za koncepten športni avto iz Maranella: Ferrari Pininfarina P4/5, ki ni nikoli prišel v serijsko proizvodnjo. Kot vem, je bil narejen le en sam, tako da si bom mogel izdelati kar svojega, če ga bom hotel imeti. No, tale avto je bogato povezan z ostalimi konjički. Njegov idejni oče je namreč Ferrari P4 330 iz leta 1967. Hkrati pa je predhodnik Enza. Nevem, kako so se italijani raje odločili za Enza kot za P4/5. Ok, najprej nekaj slik, nato pa naprej z besedo...
P 4/5 Technical Specifications
Engine Type: V12
Displacement cu in (cc): 365(5988)
Power bhp (kW) at RPM: 660(485) / 7800
Torque lb-ft (Nm) at RPM: 484(657) / 5500
Redline at RPM: 8200
Brakes & Tires
Brakes F/R: ABS, vented disc/vented disc
Tires F-R: 255/35 ZR 20 – 335/30 ZR 20
Driveline: Rear Wheel Drive
Exterior Dimensions & Weight
Length × Width × Height in: 182.3 x 80.4 x 44.3
Length × Width × Height mm: 4630 x 2042 x 1126
Wheelbase in(mm): 104.3(2650)
Track F-R in(mm): 66.6(1691) – 67.2(1707)
Overhang F-R in(mm) 44.2(1123) – 33.7(857)
Weight lb (kg): 2645 (1200)
Performance
Acceleration 0-62 mph s: 3.55
Top Speed mph (km/h): 225 (362)
Aerodynamics
Cx 0,340
Czf -0,123
Czr -0,025
Frontal Area (m2) 1,906
____________________________________________________________
Torej to je ta zverina. Na žalost pa se na tržišču ne dobi nobene makete tega tipa. Še najbližje je Fujimijeva maketa P4 330, saj imata oba avtomobila enake poteze. Ampak sam sem se zadeve lotil iz drugačnega zornega kota. Najprej moram reči, da me je za projekt navdušil član spc foruma ''Karga'', ki prav tako dela ta avto in je praktično v zadnji fazi samogradnje. K udejstvovanju projekta pa je največ pripomogel član makete.net tuner, saj je v skupno dobro žrtvoval in prispeval plastično maketo Revell Enzo Ferrari. Ja, prav ste prebrali, Enzo. Na prvi pogled sta avta povsem drugačna. In tudi v realnosti sta, razen seveda podobnosti v notranjosti in pa motornem prostoru.
Medtem ko ima Enzo zelo športne, agresivne in ostre linije, je P4/5 bolj zaobljena Kar pa ni ravno dobra novica, saj me čaka še veliko težkih ur za delovno mizo. Naj povem, da niti en sam del Enzove karoserije ne bo ostal isti, saj že sedaj vse prekriva kit. To pa je hkrati zelo zahtevna naloga, saj se moraš ravnati po nešteto referenčnih slikah, hkrati pa upoštevat še vse mere originalnega avta in paziti na simetrijo. In prav zaradi tega sem bil zadnje pol leta nekako v motivacijski krizi, saj se nikakor nisem znal lotiti projekta. Od prej imam za pokazati nekaj slik.
Hehe, prvi neuspešni poskusi
Sprednji del dobiva glavno linijo, ampak luči so še vedno Enzo ''pujsaste''
Getting closer, but still far away
Načel sem še stranice
Ok dovolj. To je že izpred nekaj časa. Sedaj pa me znova zamikalo in začuda sem kar poprijel za kit in se že dva dni redno borim s kitom in plastiko. Če ste opazili, pa me čaka še predelava felten. No, saj sem jih v grobem že naredil, ampak bom drugič objavil te slike. Naj omenim, da sem se zadnje dni boril s tisto osnovno linijo (da avto sploh da vtis, da je Pininfarina), kar mi je načeloma uspelo. Kmalu pa še tisti finiš z mehkim kitom, tako da ne se bat, če je še vse grobo. Samo danes sem veliko delal in med drugim v grobem dokončal pokrov motorja, oblikoval okvir zadnjega okna, naredil streho bolj ukrivljeno, dokončal prednji del... Seveda gre vse počasi, saj uporabljam avto kit IMPA, ki ima slab nanos, z veliko zračnimi mehurčki. Pa veliko je odvečnega brušenja in novega kitanja. Dobra stvar je le v tem, da lahko vsake 20 minut na novo kitam in delam naprej.
Še nekaj planov za v bodoče. Ko bom naredil karoserijo in podvozje tega avta, ga bom verjetno castal (vlil) v resin, tako da bo kit kompaktna, prožna in lahka celota. Prav tako bom ulil vse 4 feltne. Drugače bi avto tehtal kako kilo, hehe. Nato pa razmišljam, da bi odlil nekaj dodatnih kitov, seveda, če bo povpraševanje temu primerno.
Upam, da niste zapravili za nič teh 5 minut in da boste še naprej spremljali tole temo...
Do naslednjič, LP, AERO! _________________
Nazadnje urejal/a AERO 07 Mar 2009 23:58; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
PetiPrekomorc Administrator foruma
Pridružen/-a: 23.05. 2007, 00:47 Prispevkov: 3124 Kraj: Celje
|
Objavljeno: 07 Mar 2009 23:57 Naslov sporočila: ;) |
|
|
Avto v realnosti je zakon. Lepe oblike, take da vsak za njim pogleda in si zlomi vrat.
Začetek vidim da je ok, samo slik ostalih se pa ne vidi, popravi povezavo slik.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
|
AERO
Pridružen/-a: 06.06. 2008, 17:11 Prispevkov: 181 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: 08 Mar 2009 00:00 Naslov sporočila: |
|
|
Sem sedaj popravljal, peti. Sem ugotovil, da sem narobe obrnil ''slash'' (poševnico)
LP! _________________
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
PetiPrekomorc Administrator foruma
Pridružen/-a: 23.05. 2007, 00:47 Prispevkov: 3124 Kraj: Celje
|
Objavljeno: 08 Mar 2009 00:02 Naslov sporočila: ;) |
|
|
Vidim , da si lepo naredil že začetek na karoseriji, dobiva obliko.
Bo snemljiva sprednja hauba oziroma cel spreden del?
Lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
AERO
Pridružen/-a: 06.06. 2008, 17:11 Prispevkov: 181 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: 08 Mar 2009 00:06 Naslov sporočila: |
|
|
A seveda! Ta avto bom naredil u nulo, tako da bo hauba v celoti snemljiva, sprednji del pa temeljito detajliran. Sedaj mi je lažje delat, če je vse v enem kosu, zato sem včeraj po temeljitem premisleku na avto prilepil še pokrov motorja in sem tako danes lepo obdeloval zadek. Kasneje ga bom enostavno odrezal s karoserije.
LP! _________________
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
PetiPrekomorc Administrator foruma
Pridružen/-a: 23.05. 2007, 00:47 Prispevkov: 3124 Kraj: Celje
|
Objavljeno: 08 Mar 2009 00:23 Naslov sporočila: ;) |
|
|
Vem, da zate to ne bo problem, grem sedaj jaz mal pogledat katero škatlo vzeti v roke;)
lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
dibko
Pridružen/-a: 09.04. 2008, 02:02 Prispevkov: 974 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: 08 Mar 2009 03:42 Naslov sporočila: |
|
|
Vsaka ti čast Imaš pa voljo in živce za ta špileraj. Obvezno dodaj nove fotke čim bo mogoče ter obilo uspeha še v naprej! _________________ LP, Renato |
|
Nazaj na vrh |
|
|
AERO
Pridružen/-a: 06.06. 2008, 17:11 Prispevkov: 181 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: 08 Mar 2009 17:32 Naslov sporočila: |
|
|
Hehe. Hvala za komentarje. Evo dibko, samo zate naslednje fotke avta v obdelavi. Kasneje grem spet v Ljubljano, tako da spet do vikenda ne bo nič dela, škoda. Pa ravno se mi je nekako odprlo.
Večina napredka je od tega vikenda, se vidi, da sem ''pametno'' zabil veliko ur. Sploh glede kita je škoda zgubljati besede, ker se ga ne da nanašati lepo in brez zračnih mehurčkov, tako da je vse potrebno kitati vsaj 3x. Ampak je pa vseeno ceneje kot pa Tamiya, pa čeprav lahko s tistim kitom obliko dosežeš že s prvim nanosom.
Kakorkoli, motorni pokrov je bil zaradi lažjega dela prilepljen na karoserijo. In bo tudi do nadaljnega tam ostal. Kaj sem naredil? Izdelal sem sprednji vhodnik za zrak in ga pritrdil na ploščo podvozja. Zatem sem prešel na zadek. Tam sem najprej nanesel v povprečju skoraj 3-4mm kita in oblikoval bolj ukrivljene linije in pa zadnji repek, ki se nadaljuje iz stekla. Okvir zadnjega stekla je povsem spremenjen, (če imate dobro oko, boste ločili bel kit od plastike), prav tako je streha bolj zaobljena in ne tako ploščata. Tudi na straneh avta so spremembe (glej vrata - šipe)...
Vidite nad zračniki, ko sem potegnil kit v linijo zadnjega stekla?
Zaobljena streha, ki potrebuje še kar nekaj pozornosti
Podvozje od spodaj, kot vidite sem moral celoten avto širiti za kake 4mm
the beast
Tako, to je to. Čeprav ni še niti ena linija do potankosti obdelana, mislim, da avtomobil že dobiva svojo primarno obliko. In tako mi postopoma raste tudi volja za delo na tem projektu. Ko bo enkrat vse na grobo narejeno, se spravim na poltrdi in mehak tamiyin kit in avto sfiniširam. Zafilat je treba še mnogo luknjic, zgladiti mnogo linij ...
Saj do prihodnjega leta bomo že kar dosti naredili.
LP! _________________
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
dibko
Pridružen/-a: 09.04. 2008, 02:02 Prispevkov: 974 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: 08 Mar 2009 17:45 Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za fotke Samo res, kapo dol. Veseli me, da imaš sedaj še več volje. Upam, da te do naslednjega vikenda ne mine _________________ LP, Renato |
|
Nazaj na vrh |
|
|
PINGO DJ
Pridružen/-a: 06.07. 2007, 10:54 Prispevkov: 390 Kraj: Šenčur ! ! !
|
Objavljeno: 08 Mar 2009 19:34 Naslov sporočila: |
|
|
Kot pravijo ostali, kapo dol za tale projekt.
Kaj pa če bi tiste mehurčke in luknjice zalil s sekundnim lepilpom in pobrusil? _________________
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
AERO
Pridružen/-a: 06.06. 2008, 17:11 Prispevkov: 181 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: 08 Mar 2009 20:36 Naslov sporočila: |
|
|
Dibko: Upam, da to ni le trenutno razpoloženje
Pingo DJ: Če po pravici povem tisti kit tvori le pravilno višino in nakazano obliko. Sedaj moram naštudirat pravo obliko in kake specifične poteze, ki jih bom lahko izrazil le z bolj občutljivim kitom. Zato bo obvezno sledil še Tamiyin putty. Bi si pa z lepilom prav gotovo nakopal na grbo nepotrebno delo, ker rata sekundno lepilo, ko se strdi zelo trdo in se težko brusi, če bi ga kako kapljico razlil še izven luknjic, bi več uničil kot pa pridobil. Da ne govorim o tem, da je prozorno in da ne bi točno vedel ali je gladko ali ne. Ziher je ziher, zato Tamiya, welcome!
LP! _________________
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
AERO
Pridružen/-a: 06.06. 2008, 17:11 Prispevkov: 181 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: 15 Mar 2009 10:10 Naslov sporočila: |
|
|
Tudi ta teden sem kar nekaj delal na Pininfarini. Sicer se je vse vrtelo okrog zadka, ampak sproti koristim čas tudi za korekcijske popravke na karoseriji z finimi kiti. Tako da praktično delam na celotnem avtomobilu. Zraven pa običajno gledam stare sezone Top gear.
Torej zadek je bilo potrebno povsem preoblikovati, za lažjo predstavo prilagam reference:
Pravzaprav sem od celotnega zadka ohranil le difuzor Ostalo je en sam kit. Seveda potrebuje še veliko dela, ampak tu je tista dobljena osnovna oblika.
Tako bo izgledal po dodanem spojlerju
Danes si bom vzel še kar nekaj časa za vnovično kitanje in popravljanje, predvsem tistih stranskih zračnikov. Natančneje moram določiti njihovo zgornjo in spodnjo višino.
Počasi a vztrajno se bližam končni obliki Pininfarine. Manjkajo le stranski pragovi, pa bo oblika vizuelno zaključena. Ko bom enkrat to naredil, sem naredil tisto najtežje. Sledi le še popravno kitanje, morebitne spremembice v merah... Je pa res, da bo prav ta zadnja faza pobrala veliiiko časa. Saj preden gre v primer, hočem, da je popoln.
LP! _________________
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
bugy
Pridružen/-a: 28.01. 2008, 19:25 Prispevkov: 1009 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: 16 Mar 2009 11:36 Naslov sporočila: |
|
|
No coment. Kapo dol, da se ti ti vse da delati. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
dibko
Pridružen/-a: 09.04. 2008, 02:02 Prispevkov: 974 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: 16 Mar 2009 11:40 Naslov sporočila: |
|
|
Saj človek nima kaj za dodati. Vsaka čast za potrpljenje Sam lahko le gledam napredek in uživam. _________________ LP, Renato |
|
Nazaj na vrh |
|
|
AERO
Pridružen/-a: 06.06. 2008, 17:11 Prispevkov: 181 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: 03 Apr 2009 20:01 Naslov sporočila: |
|
|
Uff, že skoraj leto je naokoli od prve objave v tej temi. Sem se kar malce zamislil, kako demotiviran sem moral biti, da se od tedaj avto kaj prida ni spremenil Pa vseeno, v zadnjem času me je spet prijelo in iz omare sem potegnil Pininfarino in se vztrajno lotil kitanja, brušenja (kje je že črtica za periodično ponavljanje, hehe). Takoj naj povem za vse ''picajzle'', da kaj dosti dodelanosti s teh fotk še ne boste opazili. Moj pristop je takšen, da najprej dobim tiste glavne poteze avtomobila in nato finiširam z manj trdimi kiti. Zato sem se od sprednjega dela preselil na zadek in najprej zalepil motorni pokrov v fiksno lego.... no, pa več komentarjev ob slikah
Kako Pininfarina izgleda do sedaj?
Ptičja perspektiva. V celoti spremenjen okvir zadnjega stekla, zaobljena streha, drugačne stranice na bokih...
Saj verjetno ločite kaj je kit in kaj plastika??? Aja, ups, plastike ni več
Prihodnjič nadaljujem na zadku
Še ena od spodaj. Avto sem v celoti širil, da sem dobil tistih magičnih 84mm... ne dolžine , pač pa širine. Bog nedaj da tak avto pride na naše ceste.
Večina napredka je iz tega vikenda, tako da to dokazuje veliko zapravljenih ur za brušenje. Uporabljam namreč ne preveč kvaliteten kit IMPA, ki je sicer zelo trden, ampak se slabo nanaša, sploh pa je v nanosu preveč zračnih žepkov. Zato ob brušenju neprestano odpiraš nove luknjice. Še en razlog več za fino kitanje s Tamiyo.
Ja, vem da me še veliko čaka, ampak je tu tudi dobra novica, da se počasi prebijam do končne oblike. To pa mi vliva tudi voljo do dela.
LP! _________________
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
AERO
Pridružen/-a: 06.06. 2008, 17:11 Prispevkov: 181 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: 03 Apr 2009 20:07 Naslov sporočila: |
|
|
Veliko dela je steklo od zadnje objave, a kljub temu malo napredka. To je res projekt za zabijanje prostih ur. Ampak cilji so obetavni, želim si, da Pininfarina obišče državno prvenstvo in to letos ( boste rekli, ker optimist) !
Z veliko truda v poletnih mesecih je projekt izvedljiv. Naj pa povem, če do sedaj še nisem, da je to prototip, ki ga nameravam uliti v resin in šele na to sestavljat... Sploh kit in original plastika nista najboljša kombinacija, zato puščam čim manj prvotne plastike na avtu in jo nadomeščam s puttijem.
Za silo sem naredil zadnji del.
Manjka še seveda spojler, ki je že izdelan, vendar pride čisto na koncu zaradi lažjega kitanja. Tudi letvice čez stranske zračnike niso čisto dodelane, ker se hitro krušijo in jih bom pustil za na konec. Sploh pa ugotavljam, da moram konec poširiti za kak milimeter, tako da bo kmalu ta že tako mavričast odtenek dobil svežo sivo barvo.
Matica je pred časom zanimalo koliko dejansko tehta tale maketa. Ko sem jo nedavno nazaj postavil na tehtnico, je pokazala 70g. Mislil sem, to je občutno premalo. Nato pa postavim Datsunovo karoserijo in vidim, da tehta 24g. Torej 3x-na razlika
To me je postavilo pred nov izziv. Dieto Začel sem seveda spredaj s face-liftingom in tu sta dve sliki
Od leve k desni strani, več si pa zaenkrat ne upam, ker lahko kaj hitro kaj odkrušim, sploh pa potrebujem nekaj rezerve za morebitne spremembe na vrhnjem delu.
Evo, wala! Here is the Pininfarina Superlaggera! Po začetnih 70g mi jo je uspelo zmanjšati na pičlih 48g in to vred z dodanim desnim stranskim pragom.
Kot rečeno, izdelan je bil tudi desni prag z zračnikom... Na celotni desni strani ni več enega milimetra original plastike. Torej en sam kit Mislim, da sem linije kar zadel, tako da mi to ponuja dobro osnovo za nadaljevanje.
Tako, toliko zaenkrat. Spoznavam, da bodo od sedaj napredki redkejši, ker gre za fino obdelavo, kjer se ne pozna bistvenih razlik prej-potem.
No, pa lep pozrdav do prihodnjič! _________________
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
dibko
Pridružen/-a: 09.04. 2008, 02:02 Prispevkov: 974 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: 05 Apr 2009 02:57 Naslov sporočila: |
|
|
Pa ti nisi normalen Ala ti vera, da imaš takšne živce se igračkati s tem. Super, ni kaj _________________ LP, Renato |
|
Nazaj na vrh |
|
|
zupgas
Pridružen/-a: 19.05. 2008, 09:44 Prispevkov: 230
|
Objavljeno: 05 Apr 2009 11:04 Naslov sporočila: |
|
|
Koliko tub kita si pa že porabil?
Drugače pa imaš živce.
Odlično ti uspeva. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|